1.13.2010

Städning

Nu händer det lite saker hos oss!
Vi planerar ju för att bli fler i vävstugan (inget är bestämt) och detta innebär lite mer ordning och reda. Det är inte klokt vad man kan samla på sig, både nyttiga och onyttiga saker. Julhelgen har jag städat, kastat och rett upp.
Så annonserade jag på Blocket och skänkte bort min stora vävstol. Och tänk! En människa ringde och ville gärna ha den. Jag blev glad för det är inte lätt att bli av med vävstolar idag, ungefär som gamla pianon. Och den här tjejen ville verkligen väva och det kändes bra. Jag har under åren som gått sågat ner en del vävstolar, visserligen gamla och sneda, men det skär i hjärtat.
Så nu har vi en tom plats och fler ska det bli, allt för att få plats med de nya medlemmarnas vävstolar.
På måndag ska vi på studiebesök hos dem och det ska bli spännande att fortsätta diskussionerna.

Min fällda vävstol.

2 kommentarer:

  1. jag är imponerad! :)

    ha det så roligt på måndag!

    SvaraRadera
  2. vi vill veta meer! uppdateringar tack! :)

    SvaraRadera