11.17.2009

Halvfärdig stola

Det var ju onekligen ett tag sedan det blev något skrivet på den här sidan. Sida och sida , vi har bytt bloggadress om nu någon upptäckt detta. Men mycket har hänt under hösten!

Stolan blev färdigvävd och här är en bild på den.


Den skulle även fodras och det har blivit gjort, fast jag har inte sett den.Hon som vävde den blev i vart fall nöjd och har även blivit installerad i kyrkan som diakon.Det heter inte diakonissa längre fick jag veta.

Jag började hösten med att sätta upp en halsduk av restgarner. Jag fick idén när jag var på kurs i Glimåkra och besökte bla. deras vävstuga. Mönster var tagit ur tidningen Vävmagasinet och inte särskilt svårt. Det som var fiffigt var att jag blev av med en massa småsnuttar av bomullsgarn som jag hade liggande. När man väl började väva skulle man lägga in pinnar i varpen så att det bildades ovävda partier ungefär med tre centimeters avstånd. Det gick ju väldigt fort att väva och var jätteroligt. Det blir nog fler sådana i andra färger framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar